tirsdag 6. september 2011

Mine forhåpninger og forventninger til norskfaget 2011/12

Som første året på videregående skole har jeg helt klart store forventninger til norskfaget. Jeg håper det blir et mer interessant år, en forrige år. Jeg har både positive og negative opplevelser og meninger innen faget, så et godt år innen norskfaget hadde passet perfekt akkurat nå. Siden det er ny skole, ny lærer og nye utfordringer velger jeg å være optimistisk til det motsatte eventuelt blir bevist.

I år har jeg som mål å møte utfordringer i norskfaget med åpne armer, uten fordommer. Jeg har som mål å sette høyere krav til meg selv, jobbe mer med karakterer og ikke minst med ting jeg ikke forstår. Det skriftlige vill jeg nok ha mest fokus på som, (etter min personlige mening), er det viktigste. Den norske språkhistorien håper jeg også og få mer kunnskap innen. Med slike mål forventet jeg bedre arbeid og ikke minst fokus fra meg selv. Om jeg klarer og holde disse målene og arbeidslysten oppe, er et annet spørsmål.

Om disse målene i det hele tatt skal holdet å bli oppfylt trenger jeg og jobbe på min måte. Jeg jobber best alene, uten tvil. Å høre på en forelesning og så jobbe videre med en oppgave selv er nok det jeg liker best, hvor jeg kanskje ser et eksempel på oppgaven. Det å jobbe med andre er ikke noe problem, men når alt kommer til alt foretrekker jeg og jobbe alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar